Warsztaty z ujęć z użyciem green screena i ekranu LED, 23-25/08/2024

Zapraszamy na bezpłatne intensywne trzydniowe warsztaty poświęcone realizacji ujęć na green screenie oraz ekranach LED.

Warsztaty skierowane są dla wszystkich związanych z filmem i reklamą. Profesjonalistów i amatorów. Producentów, którzy chcą wiedzieć za co płacą, reżyserów i operatorów, którzy chcą wiedzieć po co supervisor na planie. Grafików, którzy chcą zobaczyć jak praca z greenem wygląda nie tylko na ekranie komputera, ale z czym wiąże się w preprodukcji.

Warsztaty dofinansowane są ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Warsztaty odbywać się będą w studiach zdjęciowych i sali kinowej Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu w poniższych terminach:

  • 23 sierpnia 2024 r. (piątek) w godzinach 12:00-18:00
  • 24 sierpnia 2024 r. (sobota) w godzinach 9:00-19:00
  • 25 sierpnia 2024 r. (niedziela) w godzinach 9:00-15:00

Program

Dzień I

Wprowadzenie

  • krótko o historii
  • skąd się wzięły kolory i kluczowanie
  • rotoskopia na ratunek
  • czemu kolor tła ma znaczenie, jak podjąć decyzję i co się może wydarzyć

Mam zdjęcia na screenie, co teraz?

  • jak się przygotowywać, o czym rozmawiać z produkcją?
  • jak rozmawiać z reżyserem i aktorami?
  • jak współpracować z operatorem i oświetleniem?
  • jak kamera i obiektywy zmieniają postprodukcję

Coś tam wyszło i co teraz?

  • co można zrobić z materiałem, czego nie można zrobić a co da się zrobić, ale efekt będzie średni

Zmiany, zmiany, zmiany

  • ekrany LED
  • front/tylna projekcja
  • roto
  • zmiany w kolorach?

Dzień II

Dzień zdjęciowy w studiu.
W trakcie dnia zdjęciowego zrealizujemy sobie kilka ujęć, każde poruszające pewien problem postprodukcyjny związany z kluczowaniem i zdjęciami na green screenie. Dodatkowo zrobimy trochę zabaw porównawczych, gdzie LED ratuje, gdzie można sobie darować.

  • UJ 0010 szeroki plan.
  • UJ 0020 bliski plan (tu LED)
  • UJ 0030 średni plan

Dzień III

Podsumowanie zdjęć

  • dlaczego programy liniowe (After Effects i podobne) to nienajlepszy wybór do kluczowania
  • zalety i wady programów opartych o nody (Nuke/Flame/Fusion)
  • tworzenie klucza na przykładach z dnia 2
  • core matte
  • garbage matte
  • dopracowywanie klucza
  • kluczowanie addytywne
  • integracja z tłem
  • edge blend
  • light wrap
  • szczególne przypadki i problemy
  • kluczowanie włosów i drobnych detali
  • rozmyty ruch
  • porównanie z LEDem

Łukasz Omasta

Z postprodukcją jest związany od ponad 18 lat. Od początku zajmował się głównie compostingiem i stroną 2d. Przez ten czas pracował przy niezliczonej ilości reklam, teledysków i filmów. Pracował zarówno w małych zespołach i przy wielkich projektach zatrudniających setki artystów. Mniej więcej 8 lat temu zaczęła się jego przygoda z prowadzeniem projektów jako supervisor i lead. Obecnie mieszka i pracuje w Pradze jako vfx supervisor i szef działu 2d w dziale reklamy w UPP a.s..


Daniel Zduńczyk

Filmowiec, profesjonalista uznany na licznych festiwalach filmowych w kraju i za granicą. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w branży produkcji filmowej. W latach 1997-2006 realizował głównie reklamy, efekty oraz czołówki do programów telewizyjnych. Producent, scenarzysta i reżyser nagrodzonej na wielu festiwalach pełnometrażowej familijnej animacji “Jak uratować mamę” w całości wykorzystującej scenografię generowaną komputerowo. Od kilku lat mocno zaangażowany w rozwój technologii VR. Obecnie skupia się na rozwoju technik renderingu generowanego w czasie rzeczywistym, co zaowocowało powstaniem autorskiej technologii – Virtual Magic Studio, która całkowicie redefiniuje proces produkcji filmów i seriali.

Rekrutacja zakończona.


powrót