Warsztaty z ujęć z użyciem green screena i ekranu LED, 23-25/08/2024
Zapraszamy na bezpłatne intensywne trzydniowe warsztaty poświęcone realizacji ujęć na green screenie oraz ekranach LED.
Warsztaty skierowane są dla wszystkich związanych z filmem i reklamą. Profesjonalistów i amatorów. Producentów, którzy chcą wiedzieć za co płacą, reżyserów i operatorów, którzy chcą wiedzieć po co supervisor na planie. Grafików, którzy chcą zobaczyć jak praca z greenem wygląda nie tylko na ekranie komputera, ale z czym wiąże się w preprodukcji.
Warsztaty dofinansowane są ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Warsztaty odbywać się będą w studiach zdjęciowych i sali kinowej Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu w poniższych terminach:
- 23 sierpnia 2024 r. (piątek) w godzinach 12:00-18:00
- 24 sierpnia 2024 r. (sobota) w godzinach 9:00-19:00
- 25 sierpnia 2024 r. (niedziela) w godzinach 9:00-15:00
Program
Dzień I
Wprowadzenie
- krótko o historii
- skąd się wzięły kolory i kluczowanie
- rotoskopia na ratunek
- czemu kolor tła ma znaczenie, jak podjąć decyzję i co się może wydarzyć
Mam zdjęcia na screenie, co teraz?
- jak się przygotowywać, o czym rozmawiać z produkcją?
- jak rozmawiać z reżyserem i aktorami?
- jak współpracować z operatorem i oświetleniem?
- jak kamera i obiektywy zmieniają postprodukcję
Coś tam wyszło i co teraz?
- co można zrobić z materiałem, czego nie można zrobić a co da się zrobić, ale efekt będzie średni
Zmiany, zmiany, zmiany
- ekrany LED
- front/tylna projekcja
- roto
- zmiany w kolorach?
Dzień II
Dzień zdjęciowy w studiu.
W trakcie dnia zdjęciowego zrealizujemy sobie kilka ujęć, każde poruszające pewien problem postprodukcyjny związany z kluczowaniem i zdjęciami na green screenie. Dodatkowo zrobimy trochę zabaw porównawczych, gdzie LED ratuje, gdzie można sobie darować.
- UJ 0010 szeroki plan.
- UJ 0020 bliski plan (tu LED)
- UJ 0030 średni plan
Dzień III
Podsumowanie zdjęć
- dlaczego programy liniowe (After Effects i podobne) to nienajlepszy wybór do kluczowania
- zalety i wady programów opartych o nody (Nuke/Flame/Fusion)
- tworzenie klucza na przykładach z dnia 2
- core matte
- garbage matte
- dopracowywanie klucza
- kluczowanie addytywne
- integracja z tłem
- edge blend
- light wrap
- szczególne przypadki i problemy
- kluczowanie włosów i drobnych detali
- rozmyty ruch
- porównanie z LEDem
Łukasz Omasta
Z postprodukcją jest związany od ponad 18 lat. Od początku zajmował się głównie compostingiem i stroną 2d. Przez ten czas pracował przy niezliczonej ilości reklam, teledysków i filmów. Pracował zarówno w małych zespołach i przy wielkich projektach zatrudniających setki artystów. Mniej więcej 8 lat temu zaczęła się jego przygoda z prowadzeniem projektów jako supervisor i lead. Obecnie mieszka i pracuje w Pradze jako vfx supervisor i szef działu 2d w dziale reklamy w UPP a.s..
Daniel Zduńczyk
Filmowiec, profesjonalista uznany na licznych festiwalach filmowych w kraju i za granicą. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w branży produkcji filmowej. W latach 1997-2006 realizował głównie reklamy, efekty oraz czołówki do programów telewizyjnych. Producent, scenarzysta i reżyser nagrodzonej na wielu festiwalach pełnometrażowej familijnej animacji “Jak uratować mamę” w całości wykorzystującej scenografię generowaną komputerowo. Od kilku lat mocno zaangażowany w rozwój technologii VR. Obecnie skupia się na rozwoju technik renderingu generowanego w czasie rzeczywistym, co zaowocowało powstaniem autorskiej technologii – Virtual Magic Studio, która całkowicie redefiniuje proces produkcji filmów i seriali.
Rekrutacja zakończona.