Modelowanie 3D w programie Blender dla początkujących
Serdecznie zapraszamy na kolejną edycję bezpłatnego 4-spotkaniowego kursu online nauki modelowania 3D w programie Blender. Zajęcia z modelowania 3D skierowane są do osób, które są zainteresowane procesem kreatywnym w tworzeniu modeli trójwymiarowych do gier komputerowych. Propozycja skierowana jest do uczniów i studentów szkół i uczelni artystycznych oraz osób, które pracują już przy tworzeniu assetów lub pragną zająć się tym w przyszłości.
Kurs składa się z czterech spotkań, na których poruszone zostaną zagadnienia z obsługi programu, prawidłowej edycji geometrii obiektów 3D, teksturowania, tworzenia materiałów i przypisywania ich do obiektów, rzeźbienia w środowisku 3D, obróbki wyrzeźbionych obiektów i retopologii, oświetlenia sceny, renderowania, postprocessingu.
Na zajęciach dotkniemy wielu zagadnień z tworzenia modeli 3D – od modelowania przez teksturowanie, oświetlenie i finalny render oraz eksport plików w formatach dla silników takich jak Unity, Unreal Engine 5 i wielu innych. Nauczysz się wiele trików, które przyspieszą pracę z modelowaniem Twoich własnych obiektów i nauczą jak solidnie pracować w Blenderze.
Wielkie rzeczy zaczynają się od małych kroków
Nasz kurs pozwoli Ci tworzyć assety od podstaw, na bazie szkiców koncepcyjnych, aby ułatwić tworzenie modeli 3D. Dzięki ćwiczeniom nabierzesz wprawy w tworzeniu modeli 3D. Z czasem będziesz tworzyć swoje własne wirtualne światy!
Twórz modele 3D
Z nowym Blenderem możesz tworzyć wiele – od modeli low poly po filmowe animacje i postprodukcję obrazu. Już teraz wskocz do tego zaawansowanego programu, dzięki któremu stworzysz swój pierwszy model 3D i render do portfolio.
Zajęcia obywać się będą online w poniższych terminach:
- 26 sierpnia 2024, godz. 17:00 – 20:00
- 29 sierpnia 2024, godz. 17:00 – 20:00
- 2 września 2024, godz. 17:00 – 20:00
- 5 września 2024, godz. 17:00 – 20:00
Dzień 1 – sterowanie, wstęp do modelowania (2 ćwiczenia, 1-2 zadania domowe)
- instalacja programu,
- ustawienia, wtyczki,
- interfejs,
- Viewport 3D,
- Object Mode,
- Edit Mode,
- modyfikatory.
Dzień 2 – modelowanie, teksturowanie, edycja nodów (2 ćwiczenia, 1 zadanie domowe)
- Edit Mode (część dalsza),
- obrazy referencyjne,
- cieniowanie modelu (Soft/Sharp Edges, Autosmooth),
- oznaczanie cięć (Seams),
- rozkładanie siatki (UV Unwrap),
- przypisywanie tekstur,
- edytor nodów (Blender Nodes),
- narzędzia do teksturowania handpaintowego w Blenderze,
- linkowanie Blendera z programem zewnętrznym (Photoshop, Krita).
Dzień 3 – rzeźba, baking (2 ćwiczenia, 1 zadanie domowe)
- modelowanie blokowe,
- remeshing brył,
- narzędzia rzeźbiarskie,
- zewnętrzne pędzle rzeźbiarskie (Stencils),
- retopologia zautomatyzowana,
- manualna retopologia,
- wypalanie map highpoly do lowpoly (Normalmap).
Dzień 4 – oświetlenie, kamery, render, eksport (2 ćwiczenia, 1 zadanie domowe)
- zasady oświetlania sceny,
- kamera na scenie,
- renderowanie obrazu,
- renderowanie serii kamer (Burst Render),
- eksport do znanych formatów plików.
Norbert Kowalczyk jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu na kierunku Sztuki Mediów. Obecnie pracuje w branży modelowania 3D oraz projektowania graficznego, gdzie śmiało łączy środowisko 3D z grafiką projektową i motion designem. Jest również laborantem na ASP we Wrocławiu oraz prowadzi kursy Blendera.
Prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego najpóźniej do 19 sierpnia do godz. 12:00.