Modelowanie 3D w programie Blender dla początkujących, maj 2025

Zapraszamy na kolejną edycję bezpłatnego 4-spotkaniowego kursu online nauki modelowania 3D w programie Blender. Zajęcia z modelowania 3D skierowane są do osób, które są zainteresowane procesem kreatywnym w tworzeniu modeli trójwymiarowych do gier i filmów. Propozycja skierowana jest do uczniów i studentów szkół i uczelni artystycznych oraz osób, które pracują już przy tworzeniu assetów lub pragną zająć się tym w przyszłości.

Kurs składa się z czterech spotkań, na których poruszone zostaną zagadnienia z obsługi programu, prawidłowej edycji geometrii obiektów 3D, teksturowania, tworzenia materiałów i przypisywania ich do obiektów, rzeźbienia w środowisku 3D, obróbki wyrzeźbionych obiektów i retopologii, oświetlenia sceny, renderowania, postprocessingu.

Na zajęciach dotkniemy wielu zagadnień z tworzenia modeli 3D – od modelowania przez teksturowanie, oświetlenie i finalny render oraz eksport plików w formatach dla silników takich jak Unity, Unreal Engine 5 i wielu innych. Nauczysz się wiele trików, które przyspieszą pracę z modelowaniem Twoich własnych obiektów i nauczą jak solidnie pracować w Blenderze.

Wielkie rzeczy zaczynają się od małych kroków

Nasz kurs pozwoli Ci tworzyć assety od podstaw, na bazie szkiców koncepcyjnych, aby ułatwić tworzenie modeli 3D. Dzięki ćwiczeniom nabierzesz wprawy w tworzeniu modeli 3D. Z czasem będziesz tworzyć swoje własne wirtualne światy!

Twórz modele 3D

Z nowym Blenderem możesz tworzyć wiele – od modeli low poly po filmowe animacje i postprodukcję obrazu. Już teraz wskocz do tego zaawansowanego programu, dzięki któremu stworzysz swój pierwszy model 3D i render do portfolio.

Zajęcia obywać się będą online w poniższych terminach:

  • 6 maja (wtorek) w godz.17:00-20:00,
  • 8 maja (czwartek) w godz. 17:00-20:00,
  • 12 maja (poniedziałek) w godz. 17:00-20:00,
  • 14 maja (środa) w godz. 17:00-20:00.

Dzień 1 – sterowanie, wstęp do modelowania

  • instalacja programu,
  • ustawienia, wtyczki,
  • interfejs,
  • Viewport 3D,
  • Object Mode,
  • Edit Mode,
  • modyfikatory.

Dzień 2 – modelowanie, teksturowanie, edycja nodów

  • Edit Mode (część dalsza),
  • obrazy referencyjne,
  • cieniowanie modelu,
  • oznaczanie cięć (Seams),
  • rozkładanie siatki (UV Unwrap),
  • przypisywanie tekstur,
  • edytor nodów (Blender Nodes),
  • narzędzia do teksturowania handpaintowego w Blenderze,
  • linkowanie Blendera z programem zewnętrznym (Photoshop, Krita).

Dzień 3 – rzeźba, baking

  • modelowanie blokowe,
  • remeshing brył,
  • narzędzia rzeźbiarskie,
  • zewnętrzne pędzle rzeźbiarskie (Stencils),
  • retopologia modelu highpoly do lowpoly w programie InstntMeshes,
  • manualna retopologia*,
  • wypalanie map highpoly do lowpoly (Normalmap).

Dzień 4 – animacja obiektu*, oświetlenie, kamery, render

  • obsługa edytorów linii czasu, edytora grafów ( Timeline, Graph Editor) *,
  • animacja metodą dziedziczenia (parenting)*,
  • zasady oświetlania sceny,
  • kamera na scenie,
  • renderowanie obrazu,
  • renderowanie animacji.

*materiał zależny od tempa pracy grupy.

Norbert Kowalczyk jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu na kierunku Sztuki Mediów. Obecnie pracuje w branży modelowania 3D oraz projektowania graficznego, gdzie śmiało łączy środowisko 3D z grafiką projektową i motion designem. Jest również wykładowcą na ASP we Wrocławiu, Uniwersytecie Dolnośląskim DSW i prowadzi kursy Blendera.

Rekrutacja zakończona.


powrót