Modelowanie 3D w programie Blender dla początkujących, maj 2025
Zapraszamy na kolejną edycję bezpłatnego 4-spotkaniowego kursu online nauki modelowania 3D w programie Blender. Zajęcia z modelowania 3D skierowane są do osób, które są zainteresowane procesem kreatywnym w tworzeniu modeli trójwymiarowych do gier i filmów. Propozycja skierowana jest do uczniów i studentów szkół i uczelni artystycznych oraz osób, które pracują już przy tworzeniu assetów lub pragną zająć się tym w przyszłości.
Kurs składa się z czterech spotkań, na których poruszone zostaną zagadnienia z obsługi programu, prawidłowej edycji geometrii obiektów 3D, teksturowania, tworzenia materiałów i przypisywania ich do obiektów, rzeźbienia w środowisku 3D, obróbki wyrzeźbionych obiektów i retopologii, oświetlenia sceny, renderowania, postprocessingu.
Na zajęciach dotkniemy wielu zagadnień z tworzenia modeli 3D – od modelowania przez teksturowanie, oświetlenie i finalny render oraz eksport plików w formatach dla silników takich jak Unity, Unreal Engine 5 i wielu innych. Nauczysz się wiele trików, które przyspieszą pracę z modelowaniem Twoich własnych obiektów i nauczą jak solidnie pracować w Blenderze.
Wielkie rzeczy zaczynają się od małych kroków
Nasz kurs pozwoli Ci tworzyć assety od podstaw, na bazie szkiców koncepcyjnych, aby ułatwić tworzenie modeli 3D. Dzięki ćwiczeniom nabierzesz wprawy w tworzeniu modeli 3D. Z czasem będziesz tworzyć swoje własne wirtualne światy!
Twórz modele 3D
Z nowym Blenderem możesz tworzyć wiele – od modeli low poly po filmowe animacje i postprodukcję obrazu. Już teraz wskocz do tego zaawansowanego programu, dzięki któremu stworzysz swój pierwszy model 3D i render do portfolio.
Zajęcia obywać się będą online w poniższych terminach:
- 6 maja (wtorek) w godz.17:00-20:00,
- 8 maja (czwartek) w godz. 17:00-20:00,
- 12 maja (poniedziałek) w godz. 17:00-20:00,
- 14 maja (środa) w godz. 17:00-20:00.
Dzień 1 – sterowanie, wstęp do modelowania
- instalacja programu,
- ustawienia, wtyczki,
- interfejs,
- Viewport 3D,
- Object Mode,
- Edit Mode,
- modyfikatory.
Dzień 2 – modelowanie, teksturowanie, edycja nodów
- Edit Mode (część dalsza),
- obrazy referencyjne,
- cieniowanie modelu,
- oznaczanie cięć (Seams),
- rozkładanie siatki (UV Unwrap),
- przypisywanie tekstur,
- edytor nodów (Blender Nodes),
- narzędzia do teksturowania handpaintowego w Blenderze,
- linkowanie Blendera z programem zewnętrznym (Photoshop, Krita).
Dzień 3 – rzeźba, baking
- modelowanie blokowe,
- remeshing brył,
- narzędzia rzeźbiarskie,
- zewnętrzne pędzle rzeźbiarskie (Stencils),
- retopologia modelu highpoly do lowpoly w programie InstntMeshes,
- manualna retopologia*,
- wypalanie map highpoly do lowpoly (Normalmap).
Dzień 4 – animacja obiektu*, oświetlenie, kamery, render
- obsługa edytorów linii czasu, edytora grafów ( Timeline, Graph Editor) *,
- animacja metodą dziedziczenia (parenting)*,
- zasady oświetlania sceny,
- kamera na scenie,
- renderowanie obrazu,
- renderowanie animacji.
*materiał zależny od tempa pracy grupy.
Norbert Kowalczyk jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu na kierunku Sztuki Mediów. Obecnie pracuje w branży modelowania 3D oraz projektowania graficznego, gdzie śmiało łączy środowisko 3D z grafiką projektową i motion designem. Jest również wykładowcą na ASP we Wrocławiu, Uniwersytecie Dolnośląskim DSW i prowadzi kursy Blendera.
Rekrutacja zakończona.