KURS ONLINE – Techniki modelowania 3D dla gameart’u (poziom średnio zaawansowany), maj 2025
Zapraszamy na bezpłatny kurs online z technik modelowania 3D.
Na kursie nauczysz się m. in. jak podzielić projekt na moduły, aby Twoje assety mogły być łatwo skalowalne w ambitnych projektach 3D. Dowiesz się jak korzystać z teksturowania i malowania w programie Blender oraz tak go skonfigurować, by pracować między programami (Krita, Photoshop itp). Dodatkowo nauczysz się korzystać z zaawansowanych technik pracy z modyfikatorami Array, Mirror i wieloma innymi oraz dowiesz się jak podejść do teksturowania techniką hand painting i maksymalnie uprościć workflow.
Projektowanie przeróżnych światów nigdy nie było takie proste!
Z wiedzą o modelach modułowych możesz zbudować przestrzeń dowolnej wielkości przy minimalnym nakładzie pracy! Takie umiejętności z pewnością wzbogacą Twoje portfolio 3D, a jeśli już pracujesz w branży – pozwolą oszczędzić cenny czas i energię podczas kreowania obiektów i scen do gry. Na kursie wymodelujesz i oteksturujesz zestaw modułów, przetestujesz go w silniku Blender i gotowe assety wyeksportujesz do silnika Unity tworząc z nich Prefaby.
Zajęcia obywać się będą online w poniższych terminach:
- 20 maja (wtorek) w godz.17:00-20:00,
- 22 maja (czwartek) w godz. 17:00-20:00,
- 26 maja (poniedziałek) w godz. 17:00-20:00,
- 28 maja (środa) w godz. 17:00-20:00.
Dzień 1 – rzeźbienie, projektowanie modułów
- Blender a tablet graficzny,
- zasadność projektowania modułowego,
- zgodność skali projektu,
- modelowanie podstawowych obiektów (moduły budynku),
- modelowanie dodatkowych obiektów (szczegóły).
Dzień 2 – retopologia, baking
- zaawansowane ustawienia modyfikatorów*,
- rozkładanie siatki UV, wypalanie tekstur,
- duplikat a instancja, hierarchia projektu.
Dzień 3 – projektowanie materiałów, malowanie tekstur
- tworzenie materiałów,
- malowanie tekstur, tekstury seamless,
- budowanie obiektów z modułów, testowanie modułów w Blenderze,
- podgląd/renderowanie sceny.
Dzień 4 – budowanie sceny w środowisku Unity*/Blender
- eksport gotowych assetów,
- import assetów do programu Unity*,
- budowanie materiałów (przypisywanie tekstur) w Unity*,
- tworzenie Prefabów*,
- oświetlenie sceny, ustawienia środowiskowe,
- podgląd/renderowanie sceny.
*tematy dodatkowe, mogą zostać pominięte, jeśli grupa będzie potrzebować więcej czasu na zrozumienie podstawowych zagadnień kursu
Norbert Kowalczyk jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu na kierunku Sztuki Mediów. Obecnie pracuje w branży modelowania 3D oraz projektowania graficznego, gdzie śmiało łączy środowisko 3D z grafiką projektową i motion designem. Jest również wykładowcą na ASP we Wrocławiu, Uniwersytecie Dolnośląskim DSW i prowadzi kursy Blendera.
Rekrutacja zakończona.